Dankort + VISA/Dankort VISA Electron MasterCard VISA Maestro MobilePay

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

 

Gastro Vin

Anpartsselskab

Jernbane Allé 59

3060 Espergærde, Danmark

CVR: 27762131

Lager:

Kromosevej 7, 3050 Humlebæk

Mail: info@gastrovin.dk

Tlf. 92443055

 

Priser:
Alle priser på gastrovin.dk er angivet inklusiv moms. Priserne er dagspriser. Når du handler med gastrovin.dk indgås aftaler på dansk. Vi tager forbehold for eventuelle prisændringer, afgiftsændringer, fejl i priserne på hjemmesiden, udsolgte varer samt udefrakommende forhold, der har indflydelse på priser og levering. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Gastro Vins lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Aldersgrænse ved køb:

Du skal være fyldt 18 år for at handle på gastrovin.dk

Ordrebekræftelse og faktura:

Når ordren er gennemført på hjemmesiden afsendes en ordrebekræftelse til din e-mail. Når ordren er blevet ekspederet, og varerne er sendt, sendes en faktura til din e-mail og beløbet trækkes på din konto.

Fragt:

Gratis levering ved køb for minimum 1500 kr. Ved mindre ordrer tillægges fragtomkostninger på 99 kr. inkl. moms. Der er frit valg mellem hele sortimentet på webshoppen.
Der leveres kun forsendelser til adresser i Danmark og kun brofaste øer. Du har desuden mulighed for at afhente din bestilling på vores lager på Kromosevej 7, 3050 Humlebæk. I dette tilfælde opkræves der ikke fragtomkostninger.
Levering:

Er andet ikke oplyst afsendes varen fra vores lager senest 2 arbejdsdage efter modtagelse af ordren.
Levering anses for sket, når du har fået varen udleveret. Er du ikke hjemme, anses levering for sket, efter at transportøren har stillet varen på det af dig anviste sted. Varen leveres i dette tilfælde uden kvittering, og du bærer selv ansvaret for varen. Ordrer op til 12 flasker leveres med til din dør eller på det af dig anviste sted.Ordrer over 12 flasker leveres til din hoveddør i gadeplan eller på det af dig anviste sted. Det vil sige, at hvis varen skal leveres til en etageejendom, fragtes varen kun til hoveddøren i gadeplan. Skal varen leveres i et parcelhus, skal adgangsvejen til hoveddøren eller leveringsstedet være flisebelagt.
Fortrydelsesret:
Hos Gastrovin kan du fortryde dit køb i op til 14 dage efter modtagelse, såfremt flaskerne/produkterne er uåbnede. Varen skal returneres i væsentlig samme stand som ved modtagelse. Vælger du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk altid at angive ordre- og fakturanummer på pakken og kontakte Gastrovin på telefonnummer 92443055 inden afsendelse. Vi refunderer beløbet, der modsvarer det antal flasker, vi har modtaget retur. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse.
Du
bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal fragt. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 300,-
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Gastro Vin

Kromosevej 7

3050 Humlebæk, Danmark.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og (i åbningstiden) aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Reklamation:

Når du handler på gastrovin.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten kan dog være begrænset til varens naturlige holdbarhed, der kan være under 24 måneder. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Såfremt du finder eventuelle fejl eller mangler ved en levering fra Gastro Vin, bedes du kontakte os på telefonnummer 61 30 30 14, så vi hurtigst muligt får løst situationen på en tilfredsstillende måde. Når du returnerer varen, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dit køb og dine fragtomkostninger mod forevisning af gyldig kvittering.
Ved reklamation skal varen sendes til:
Gastro Vin
Kromosevej

3050 Humlebæk
Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Oplysning om klagemuligheder:

En klage over en vare købt hos Gastro Vin kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via
www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@gastrovin.dk
Persondatopolitik:

Hvis du opretter dig som kunde gemmer vi de opgivede data indtil du ønsker andet. Disse data bruges ved betaling, levering og, hvis valgt, modtagelse af vores nyhedsbrev. Når du er logget ind på gastrovin.dk kan du under www.gastrovin.dk/mine-oplysninger/ altid fjerne din selvvalgte tilmælding af nyhedsbre og fjerne din konto hos gastrovin.dk. Ved at slette din konto, fjernes alle dine personlige data fra vores system, bortset fra information på tidligere afgivede ordre/faktura, da vi opbevarer det af skattemæssige årsager. Vi kan ikke gendanne din konto, hvis du fortryder sletningen. Hvis du ønsker levering, deles din adresse med tredie part.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 12/4-2019